Gogosi bine crescute cu lapte de cocos (de post)



Mi-a ramas lapte de cocos si am tot cautat solutia unei retete, dar sa fie ceva framantat, caci imi era dor sa vad aluatul cum creste ...Si a crescut si a crescut ...si a fost peste asteptari! Priviti!


Ingrediente (pentru indestulat 5 persoane) :

Faina 000- 900 g +
Lapte de cocos caldut- 500 ml
Apa calduta- 100 ml
Zahar tos- 4 liguri
Drojdie proaspata- 1 cub (50 g)
Sare- 1 praf
Ulei de floarea-soarelui- 2 linguri
Ulei- pentru prajit
Ciocolata neagra topita, fulgi de cocos, migdale maruntite si prajite- pentru decor


Mod de preparare:

1-Intr-un bol incapator se pun apa calduta, laptele de cocos caldut, zaharul si drojdia proaspata faramitata. Se amesteca si se lasa 15 minute.
2-Se adauga praful de sare, uleiul si faina treptat, amestecand.
3-Se framanta aluatul pana nu se mai lipeste de maini (eventual se mai adauga din cand in cand putina faina).
4-Se lasa bolul cu aluat intr-un loc caldut, pana isi dubleaza volumul (eu am incalzit lada cuptorului cateva secunde, am oprit focul si apoi am lasat pe treapta de mijloc bolul; rezultat garantat!).
5-Se intinde aluatul in foaie nu prea subtire (aproximativ 1 cm grosime), se decupeaza gogosile cu cercuri mai marisoare si cu o forma mai mica se decupeaza si mijlocul gogosilor (vezi foto).
6-Se prajesc in mult ulei (asta e, trebuie sa fie mult uleiul, dar nu facem astfel de gogosi in fiecare zi, nu?), la foc potrivit.
7-Se scot pe hartie absorbanta.
8-Cand incep sa se raceasca se pot decora cu ciocolata topita la bain-marie ( sa fie mai fluida ciocolata) si se presara fulgi de cocos si migdale maruntite si prajite.


Indrazniti!!!















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)