Chec in doua culori



Acesta este checul meu preferat, deocamdata, cel putin! Este o reteta pe gustul meu, deoarece nu are mult zahar (dar este suficient de dulce) si pentru ca este un chec dens. Imi place mult! Am ales sa ma complic putin de aceasta data, decupand inimioare din partea cu cacao, coapta in prealabil, spre deliciul copiilor, dar puteti sari aceasta etapa si sa combinati normal, inainte de coacere, cele doua culori ale checului.



Ingrediente:

Oua- 6 (la temperatura camerei)
Faina 000- 200 g
Unt topit si racit (80% grasime)- 50 ml
Zahar pudra- 100 g (eu folosesc zahar pudra pentru ca imi place mai mult, se dizolva mai repede, dar nu e obligatoriu, puteti folosi zahar tos)
Ciocolata neagra- 40 g
Sare- 1 praf
Ciocolata- 100 g, pentru decor (optional)


Mod de preparare:

1-Se separa albusurile de galbenusuri.
2-Albusurile (in care punem praful de sare) se bat spuma cu mixerul.
3-Cand se albesc bine si au o consistenta densa, se adauga zaharul, treptat, mixand bine dupa fiecare cantitate adaugata, pana se obtine o spuma ferma.
4-Intr-un bol separat se amesteca galbenusurile si se adauga untul topit, lingura cu lingura, amestecand ca pentru maioneza.
5-Amestecul de galbenusuri se adauga treptat peste albusurile batute, amestecand cu o spatula pana la incorporarea completa.
6-Faina se cerne si se adauga compozitiei, treptat, amestecand cu o spatula, cu miscari usoare, de jos in sus.
7-Ciocolata neagra se topeste la bain-marie si se lasa putin la racorit.
8-Compozitia se imparte in doua: o parte va ramane galbena si o parte se va amesteca cu ciocolata topita, pana la incorporare.
9-Acum puteti sa amestecati in forma de chec (tapetata cu hartie de copt) cele doua aluaturi, in combinatia pe care o doriti, sau va puteti face de lucru, asa cum am facut eu:
   -am copt in tava o foaie subtire din compozitia maro.
    -Din aceasta am decupat (cu copilasii, bineinteles) inimioare subtiri, cu ajutorul unei forme de fursecuri.
     -Am turnat in forma de chec compozitia galbena si apoi am "infipt"inimioarele, astfel incat o parte  sa ramana la vedere (vezi foto).
10- Se coace la foc moderat (cuptor preincalzit), nivelul din mijloc, pana trece testul scobitorii.
11-Dupa ce se raceste se poate decora cu ciocolata topita la bain-marie etc. Eu l-as prefera simplu, dar acum, fiind un desert la care au colaborat copiii, l-am decorat.


Update: o altfel de prezentare a acestei retete puteti vedea aici.










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)